SAHABAT...

Jika dikaitkan dengan kita ini, sahabat yang diertikan itu adalah teman yang memberi manfaat kepada kita, selalu sokong perilaku baik kita dan menghalang perilaku buruk kita, itulah sahabat!

Follow me also at twitter, ok! ^_^
https://twitter.com/AARalfarouq

Pesanan: Jangan menyalah tafsirkan blog ini, blog ini sebagai satu medium yang boleh mengeratkan balik hubungan SAHABAT HANDAI kami. Kalau tak paham, sila post'kan COMMENTS anda.



Published by: Amir Asyraf Ramli al-Farouq

Friday, March 23, 2012

Sahabat, Jagalah Aqidahmu...

Tangisan di dalam DOA di Tahajud dalam mengenangkanmu, sahabat:

"Ya Allah, seandainya Engkau dapat menurunkan sekejap Rasulullah di bumi in, turunkanlah. Sungguh aku tak sanggup lagi melihat begitu hancurnya keadaan ummat Rasulullah sekarang, yaitu sahabat aku sendiri. Aku mahu bersama Rasulullah. Aku mahu dakapan Rasulullah. Aku mahu di samping Rasulullah..."

"Ya Allah, di manakah Imam Mahdi yang Engkau janjikan itu? Sungguh aku merindui kehadirannya. Aku merindui keindahan Islam. Aku mahu Hukum-Mu tertegak di bumi ini. Aku tak sanggup lagi melihat kedaan kawan-kawanku dalam kesesatan dan dalam keadaan 'tak tahu Agama'...sungguh aku telah berusaha memperbaiki tetapi bisikan syaitan di telinga mereka lebih hebat dari nasihatku... "

"Ya Allah, di manakah Nabi Isa as yang Engkau janjikan? Bilakah Baginda akan turun? Sungguh aku sangat mahukan pertolongan Baginda, aku tak mampu bangun dengan diri sendiri. Sungguh aku tak mahu lagi melihat ummat Nabi Muhammad digelumi maksiat. Aku tak mampu mengubah mereka melainkan dengan hanya nasihat yang lemah ini..."

"Ya Allah, Ya Rabbana, aku tak memusykilkan kuasa-Mu tetapi aku sekarang sangat-sangat terdesak akan kemahuan untuk melihat kehebatan Islam berkibar lagi..."

Sahabat, kenangkanlah Rasulullah dalam setiap perlakuanmu di setiap langkahmu, di setiap percakapanmu, di setiap tingkah lakumu. Renungkanlah pengorbanan Rasulullah SAW tika ajal Baginda hampir tiba, tika Rasulullah di baringan, tika Rasulullah merasakan saat-saat kematian Baginda, tika Rasulullah merasakan kesakitan kematian...

Sahabat, kenangkanlah jas mak ayahmu di setiap detik perlakuanmu. Ingatlah akan kata-kata mereka dalam setiap tingkah lakumu, nescaya ini akan membantumu untuk tidak berlaku HARAM dalam tingkah lakumu, Allah itu Maha Berkuasa dan Maha Pemberi Hidayah kepada makhluknya atas setiap kehendak-Nya, mohonlah pada-Nya akan Hidayah dan kekuatan untuk terus hidup dalam kekuatan Aqidah yang tak terhingga.

No comments:

Post a Comment