SAHABAT...

Jika dikaitkan dengan kita ini, sahabat yang diertikan itu adalah teman yang memberi manfaat kepada kita, selalu sokong perilaku baik kita dan menghalang perilaku buruk kita, itulah sahabat!

Follow me also at twitter, ok! ^_^
https://twitter.com/AARalfarouq

Pesanan: Jangan menyalah tafsirkan blog ini, blog ini sebagai satu medium yang boleh mengeratkan balik hubungan SAHABAT HANDAI kami. Kalau tak paham, sila post'kan COMMENTS anda.



Published by: Amir Asyraf Ramli al-Farouq

Saturday, February 18, 2012

Cerita kawan-kawan 1-pasal CINTA

Haa, ni kisah kawan ana sendiri, memang lucu. Ceritanya camni, dia ada menulis kata-kata, entah kata-kata sedih ataupun pembakar semangat dia. Selalu jer ana baca berulang kali untuk difahami, apa lah yang diorang bincangkan sebelum kehadiarnku dalam bilik ni?, adakah diorang menahan sesuatu bagi mereka yang dah sesuai bagi mereka untuk dilamun CINTA?...erm...Ayatnya:

"Raihlah cinta Allah, Cinta padanya akan Allah datangkan padamu"-si A

Ada pulak seorang lagi kawan ana tlis kat meja study dia:

"Masih terlalu awal untuk dilamun cinta. Sedor ler...masih banyak lagi komitment dan tanggungjawab yang harus dipikul dan diselesaikan terlebih dahulu...."-si B

seorang lagi tak tulis tapi just bagi nasihat:

"Anggap kawan dahulu...kalau mu berani, katakan saje pada dia, 'aku suka kamu'.."-si C

Ini sume kerana CINTA...apa nak dikata kalau diorang dah menolak CINTA dan nafsu awal-awal lagi, ana resprct kat diorang, camane diorang dapat tahan dengan tiada CINTA kat universiti ini. Bagi ana, susahnya untuk tolak mentah-mentah, sungguh terlalu sukar! Xpe, yang penting itu pendapat masing-masing towards CINTA. Hah!, ni cerita pasal kawan-kawan ana je ni, anda camane?..hehe >amir<

No comments:

Post a Comment