SAHABAT...

Jika dikaitkan dengan kita ini, sahabat yang diertikan itu adalah teman yang memberi manfaat kepada kita, selalu sokong perilaku baik kita dan menghalang perilaku buruk kita, itulah sahabat!

Follow me also at twitter, ok! ^_^
https://twitter.com/AARalfarouq

Pesanan: Jangan menyalah tafsirkan blog ini, blog ini sebagai satu medium yang boleh mengeratkan balik hubungan SAHABAT HANDAI kami. Kalau tak paham, sila post'kan COMMENTS anda.



Published by: Amir Asyraf Ramli al-Farouq

Monday, April 30, 2012

Mom, HAPPY MOTHER's DAY!


HAPPY MOTHER's DAY! : Aku sekarang baru nak bangun balik sepertimana terjadi semasa sekolah rendah dulu. Aku tak dilayan SPECIAL oleh guru2, guru besar lagi la. Aku rasa sangat2 kecil hati. Dalam hati aku memang dengki dengan budak pandai. Ada jugak yang berLAGAK tapi inilah ujian padaku. Aku sentiasa tunduk kpd mereka sehingga keputusan UPSR diumumkan. Hatiku sungguh sayu. Aku dulu dengan diam2 buat perubahan sehingga time nak masuk U cikgu sekolah rendah rasa kehairanan atas kecemerlangan yang aku cipta. Alhamdulillah... Aku bgn dari terlena ini disebabkan kesedaran dari keluarga. Sekarang ni pun aku diuji dengan budak2 pandai kat sini n ada jugak yang berlagak n tak tahu apa kelemahanku serta mereka mengejek aku sambil memburukkan perilaku aku (diorang cakap aku malas, tapi apakah diorang tahu tentang TAHAJUDKU dan waktu studyku?). Aku sedih...Memang result midsem aku tak seelok ngn diorang tetapi at least aku dah usaha. Dan nantikan aku di menara gading dan menjdai orang yang berjaya sepertimana aku buktikan pada kawan2 lama aku sewaktu sekolah rendah dan sekolah menengah. Kata orang, "Sejarah mungkin berulang...". Tetapi bagi aku, "Sejarah memang berulang...". Tak apa lah, asalkan aku tak down sangat..."Ya Allah, tabahkanlah hatiku ini sepertimana aku diuji semasa sekolah2 dulu..."- Amir Asyraf Ramli Al-Farouq

I WANNA BE A PHARMACIST, just for my mother and father (Niat untuk ambil MEDICAL dengan rela hati aku lepaskan...demi nak hadiahkan pada mak, KAMARIAH ABU HASAN)

"Mak sebenarnya kurang sket (kurang suke) kalau amir amek MEDIC, mak lebih kepada PHARMACY"

Mak ayah
Renungan: Mungkin naluri mak aku berkata sesuatu akan kekuatanku=) Kadang2 aku tergelak sorang2 dan memikirkan sesuatu. "Memang betol naluri mak aku. Macam mana lah nak jadi doktor kalau diri sendiri pun tak kuat dan tak boleh kalau tak cukup tidur?hehe...All is about MY WEAKNESSES. TQ, mom

No comments:

Post a Comment